Vanuit Optimum Change zijn we van mening dat supplementen niet essentieel zijn voor een gebalanceerd voedingspatroon, maar wel een mogelijke aanvulling kunnen zijn. De supplementen die we aanraden en aanbieden lichten wij hieronder even kort toe.

Whey ewit:

Door het sporten heb je wat meer behoefte aan eiwit en whey is dan een hele makkelijke manier om aan je eiwitbehoefte te voldoen. Mocht je huidige eiwitinname ontoereikend zijn dan is ons advies om na een intensieve
rachttraining of in de ochtend met een eiwitshake het herstel- en de opbouw van spiermassa te stimuleren.

Magnesium:

Magnesium zit in brood en graanproducten, groente, zuivelproducten en vlees. Mocht het voedingspatroon niet toereikend zijn om voldoende magnesium binnen te krijgen dan kunnen er gezondheidsklachten ontstaan. Omdat magnesium mogelijk een positief effect heeft op spierfunctie, botten, tanden en slaap is het bij een tekort verstandig extra in te nemen.

Omega 3:

Omega-3 vetzuren zijn belangrijk in je voedingspatroon en helpen met vet verliezen en het opbouwen van spiermassa. Door 3x per week vette vis te eten (zalm, ansjovis, makreel, sardine, haring, etc) krijg je ruim voldoende omega-3 binnen. Als het je niet lukt om 3x per week vette vis te eten, is het advies om omega-3 extra in te nemen.

Multivitamine:

Een sporter verbruikt dagelijks meer energie dan de gemiddelde mens en kan hierbij gesteund worden door toevoeging van extra vitamines en mineralen in het voedingspatroon. Als je de zekerheid wil hebben dat je alle vitamines en mineralen in voldoende mate binnenkrijgt kun je als aanvulling op je voeding een multivitaminen gebruiken. Zeker mensen die een calorietekort hanteren, zoals mensen die willen afslanken, kunnen baat hebben bij het nemen van een multivitaminen.

Vitamine D:

Vitamine D (cholecalciferol) is een hormoon dat door ons lichaam aangemaakt wordt met behulp van zonlicht. In landen waar de zon, zeker in de herfst en wintermaanden, niet vaak schijnt is het raadzaam om dagelijks voldoende vitamine D op te nemen. Het lichaam heeft vitamine D nodig voor stevige botten, tanden en testosteron productie.

Artikelen die je ook interessant kan vinden

Hoe voorkom je kramp?

Heb jij ook wel eens last van kramp? Iedereen die het wel eens heeft gehad, weet dat het erg vervelend en pijnlijk kan zijn. Helaas is het soms lastig om de oorzaak ervan te vinden, maar er zijn wel dingen die je zelf kunt doen om het te voorkomen.

Lees meer

Roerei ontbijt

Het is bijna Vaderdag en dan worden de papa’s in het zonnetje gezet. Met dit ontbijt zorg jij ervoor dat jouw papa de sterkste papa van Nederland blijft.

Lees meer

Couscoussalade met beef, spinazie en yoghurt

Volkoren couscous is hartstikke gezond en is een goede basis voor een gezonde maaltijd.

Lees meer

Courgettesoep

Maak het jezelf gemakkelijk met gezonde en simpele gerechten. Daarvoor is deze heerlijke courgettesoep perfect! In no-time heb jij een flinke pan soep gemaakt.

Lees meer

Mocktails

Wat is jouw favoriete ontspanningsmoment na een drukke werkweek? Een lekker drankje in de warme zon? Dat verdien je zeker! En daarom hebben we speciaal voor jou een lekkere alcoholvrije cocktail, puur genot!

Lees meer

Hoe voorkom je snaaien?

We zijn inmiddels een paar weken verder in de ‘lockdown’: de eerste week was je nog supergemotiveerd om door te trainen en op je voeding te letten alleen nu begin je te merken dat het toch steeds lastiger wordt.

Lees meer

Koningsrecept: Gevulde paprika

Het is bijna Koningsdag, daar hoort natuurlijk ook een oranje recept bij!

Lees meer

Macronutriënten, wat zijn dat?

Vorige keer hebben wij uitleg gegeven over wat energie is en waar je dit nou precies uit haalt.

Lees meer

Havermoutpap met banaan, kokos en pindakaas

Begin de dag met een gezond en stevig ontbijt. Maak daarom dit recept met als hoofdingrediënten havermout, banaan, kokos en pindakaas. Havermout geeft je een verzadigd gevoel waardoor je de ochtend goed kan doorkomen.

Lees meer

Microvoedingsstoffen

Voor een goed functionerend lichaam, voor spierherstel en voor de groei hebben mensen voedingsstoffen nodig.

Lees meer

Krokante zalm uit de oven

Vandaag is het Goede Vrijdag en dat betekend voor sommige dat er geen vlees op tafel komt vanavond.

Lees meer

Wat doen de supplementen eiwit & creatine?

Er zijn tegenwoordig heel veel verschillende soorten supplementen op de markt.

Lees meer
Contact Plan intake