Welke supplementen raden wij aan bij Optimum Change? - Optimum Change

Vanuit Optimum Change zijn we van mening dat supplementen niet essentieel zijn voor een gebalanceerd voedingspatroon, maar wel een mogelijke aanvulling kunnen zijn. De supplementen die we aanraden en aanbieden lichten wij hieronder even kort toe.

Whey ewit:

Door het sporten heb je wat meer behoefte aan eiwit en whey is dan een hele makkelijke manier om aan je eiwitbehoefte te voldoen. Mocht je huidige eiwitinname ontoereikend zijn dan is ons advies om na een intensieve
rachttraining of in de ochtend met een eiwitshake het herstel- en de opbouw van spiermassa te stimuleren.

Magnesium:

Magnesium zit in brood en graanproducten, groente, zuivelproducten en vlees. Mocht het voedingspatroon niet toereikend zijn om voldoende magnesium binnen te krijgen dan kunnen er gezondheidsklachten ontstaan. Omdat magnesium mogelijk een positief effect heeft op spierfunctie, botten, tanden en slaap is het bij een tekort verstandig extra in te nemen.

Omega 3:

Omega-3 vetzuren zijn belangrijk in je voedingspatroon en helpen met vet verliezen en het opbouwen van spiermassa. Door 3x per week vette vis te eten (zalm, ansjovis, makreel, sardine, haring, etc) krijg je ruim voldoende omega-3 binnen. Als het je niet lukt om 3x per week vette vis te eten, is het advies om omega-3 extra in te nemen.

Multivitamine:

Een sporter verbruikt dagelijks meer energie dan de gemiddelde mens en kan hierbij gesteund worden door toevoeging van extra vitamines en mineralen in het voedingspatroon. Als je de zekerheid wil hebben dat je alle vitamines en mineralen in voldoende mate binnenkrijgt kun je als aanvulling op je voeding een multivitaminen gebruiken. Zeker mensen die een calorietekort hanteren, zoals mensen die willen afslanken, kunnen baat hebben bij het nemen van een multivitaminen.

Vitamine D:

Vitamine D (cholecalciferol) is een hormoon dat door ons lichaam aangemaakt wordt met behulp van zonlicht. In landen waar de zon, zeker in de herfst en wintermaanden, niet vaak schijnt is het raadzaam om dagelijks voldoende vitamine D op te nemen. Het lichaam heeft vitamine D nodig voor stevige botten, tanden en testosteron productie.

Wil je supplementen bestellen? Klik dan hier

Artikelen die je ook interessant kan vinden

Bonenschotel

Deze goed gevulde bonenschotel is echt een goede bodem. Boordevol vitamines, mineralen en vooral vezels! De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid vezels is vaak lastig te halen, dus deze maaltijd draagt daar een heel goed steentje aan bij.

Lees meer

Waarom je ontbijt niet de belangrijkste maaltijd van de dag is

Moet je ontbijten om je motortje aan de gang te krijgen of is dit een fabeltje? Brenda Frunt van de VoedingsAcademie legt het je uit.

Lees meer

Risotto met champignon, spinazie en zongedroogde tomaat

Met deze risotto zet je een hele lekkere maaltijd op tafel. Door de champignons en de zongedroogde tomaatjes heb je natuurlijke smaakmakers en zijn zout en peper bijna overbodig.

Lees meer

Wokrecept met courgette en spinazie

Dit mega makkelijke recept kan echt iedereen maken. Plus het staat ook nog eens snel op tafel.

Lees meer

Bacon-ei muffins

Kater? Met dit katerontbijt ben je er zo weer bovenop. De eiwitten zorgen dat je spieren kunnen herstellen van al dat dansen en het zout in de bacon houdt je vochtbalans weer op peil.

Lees meer

Werkt een spijkermat?

Een maand geleden kreeg mijn vrouw (Lieke) van de Sint een cadeautje: een spijkermat. WTF!?! Dat was het eerste wat ik dacht. Waarom zou je op een spijkerbed gaan liggen? Zelf had ik me ook nog helemaal niet verdiept in deze materie, dus ik kon er ook weinig van zeggen buiten dat het me behoorlijk […]

Lees meer

Wat doen de supplementen eiwit & creatine?

Er zijn tegenwoordig heel veel verschillende soorten supplementen op de markt.

Lees meer

Hoe ontwikkel je de bilspieren?

Om je billen optimaal te trainen zal je een combinatie moeten doen van verschillende oefeningen.

Lees meer

Eerst krachttraining of eerst cardio?

Het is helaas complexer dan je in eerste instantie zou denken.

Lees meer

Microvoedingsstoffen

Voor een goed functionerend lichaam, voor spierherstel en voor de groei hebben mensen voedingsstoffen nodig.

Lees meer

Macronutriënten, wat zijn dat?

Vorige keer hebben wij uitleg gegeven over wat energie is en waar je dit nou precies uit haalt.

Lees meer

Havermoutpap met banaan, kokos en pindakaas

Begin de dag met een gezond en stevig ontbijt. Maak daarom dit recept met als hoofdingrediënten havermout, banaan, kokos en pindakaas. Havermout geeft je een verzadigd gevoel waardoor je de ochtend goed kan doorkomen.

Lees meer
contact Gratis kennismaking