Welke supplementen raden wij aan bij Optimum Change? - Optimum Change

Welke supplementen raden wij aan bij Optimum Change?

Welke supplementen raden wij aan bij Optimum Change?

Vanuit Optimum Change zijn we van mening dat supplementen niet essentieel zijn voor een gebalanceerd voedingspatroon, maar wel een mogelijke aanvulling kunnen zijn. De supplementen die we aanraden en aanbieden lichten wij hieronder even kort toe.

Whey ewit:

Door het sporten heb je wat meer behoefte aan eiwit en whey is dan een hele makkelijke manier om aan je eiwitbehoefte te voldoen. Mocht je huidige eiwitinname ontoereikend zijn dan is ons advies om na een intensieve krachttraining of in de ochtend met een eiwitshake het herstel- en de opbouw van spiermassa te stimuleren.

Magnesium:

Magnesium zit in brood en graanproducten, groente, zuivelproducten en vlees. Mocht het voedingspatroon niet toereikend zijn om voldoende magnesium binnen te krijgen dan kunnen er gezondheidsklachten ontstaan. Omdat magnesium mogelijk een positief effect heeft op spierfunctie, botten, tanden en slaap is het bij een tekort verstandig extra in te nemen.

Omega 3:

Omega-3 vetzuren zijn belangrijk in je voedingspatroon en helpen met vet verliezen en het opbouwen van spiermassa. Door 3x per week vette vis te eten (zalm, ansjovis, makreel, sardine, haring, etc) krijg je ruim voldoende omega-3 binnen. Als het je niet lukt om 3x per week vette vis te eten, is het advies om omega-3 extra in te nemen.

Multivitamine:

Een sporter verbruikt dagelijks meer energie dan de gemiddelde mens en kan hierbij gesteund worden door toevoeging van extra vitamines en mineralen in het voedingspatroon. Als je de zekerheid wil hebben dat je alle vitamines en mineralen in voldoende mate binnenkrijgt kun je als aanvulling op je voeding een multivitaminen gebruiken. Zeker mensen die een calorietekort hanteren, zoals mensen die willen afslanken, kunnen baat hebben bij het nemen van een multivitaminen.

Vitamine D:

Vitamine D (cholecalciferol) is een hormoon dat door ons lichaam aangemaakt wordt met behulp van zonlicht. In landen waar de zon, zeker in de herfst en wintermaanden, niet vaak schijnt is het raadzaam om dagelijks voldoende vitamine D op te nemen. Het lichaam heeft vitamine D nodig voor stevige botten, tanden en testosteron productie.